Kwaliteit van onze zorg

Kwaliteit en tevredenheid

We hechten grote waarde aan de kwaliteit van onze zorg en de tevredenheid van onze cliënten. De kwaliteit houden we in het oog door:

  • Een voortdurende aandacht voor cliëntgericht denken en handelen
  • Het op peil houden van de kennis en motivatie van medewerkers door overleg, opleiding en training
  • De implementatie van op kwaliteitsverbetering gerichte instrumenten
  • Tweejaarlijkse tevredenheids-onderzoeken onder cliënten en medewerkers
  • Interne en externe audits
  • Jaarlijkse beoordeling van de werking van het kwaliteitsmanagementsysteem en op basis hiervan bijstelling waar nodig van het kwaliteitsbeleid

Harmonisatie Kwaliteitsbeoordeling in de Zorgsector (HKZ)

Onze thuiszorg is HKZ-gecertificeerd. De wetgever eist in de Kwaliteitswet Zorginstellingen en in de wet BIG van zorgaanbieders dat zij de kwaliteit van de zorg systematisch moeten bewaken, beheersen en eventueel verbeteren. De Stichting HKZ heeft sectorspecifieke normen ontwikkeld om hier in de praktijk invulling aan te geven. De HKZ norm bestaat uit een aantal eisen waaraan een organisatie dient te voldoen. Deze norm wordt gecontroleerd door de Kiwa.

Verslagen kwaliteit zijn opvraagbaar via: zorginkoop@aardemazorggroep.nl

Cliënttevredenheid

Uit het cliënttevredenheidsonderzoek van 2022 en 2023 kreeg onze zorg de volgende cijfers.

  • Wijkverpleging
    Gemiddeld waarderingscijfer 8,3
  • Begeleiding jeugd en volwassenen
    Gemiddeld waarderingscijfer 8,7
  • Dagbesteding
    Gemiddeld waarderingscijfer 8,6
  • Huishoudelijke hulp
    Gemiddeld waarderingscijfer 8,4

Meer over Aardema Zorggroep

Heeft u vragen of wilt u meer weten?

Neem gerust contact met ons op om vragen te bespreken. Wij zijn op werkdagen bereikbaar tussen 08:30u en 16:30u.

Contact opnemen